Márka:
Lada
Típus:
2107
Motor:
1800 cm3, szívómotor
Teljesítmény:
140 LE
Hajtás:
Állandó hátsókerék hajtás
Sebességváltó:
5 fokozatú sebességváltó
Differenciálmû:
egyedi gyártású 4,7 sperr diffi
Végsebesség:
150km/h áttételtõl függõen
Egy kis ladaizmus
A Lada (ladapártiak körében így kizárólag a hátsókerekénél meghajtott Ladákat értjük) története a letûnt kor, a szocializmus iparának szinte egyetlen felejthetetlen sikertörténete.

A szovjet pártvezetés 1966-ban határozta el, hogy a háború utáni csekély személyautó darabszámot és a lakosság jobb ellátottságát növelje, a népgazdaság akkori ötéves tervébe egy autógyár létrehozását is beletervezi. Ekkor az ezer lakosra juta autók darabszáma mindössze 5 darab volt, miközben nyugaton már elérte a több százas értéket.

Az elhatározást tett követte, s a FIAT konszern írhatott alá megállapodást a szovjet kormánnyal egy autógyár felépítésére, felszerszámozására, beüzemelésére. A gyárral együtt az 1965-ös Év Autója 124-es modell, gyártási lehetõségét is eladták a szovjeteknek. A tervek szerint évente 660.000 darab gépkocsi gyártására készült a Volga-parti gyár.

A projekt megvalósításának érdekessége, hogy párhuzamosan a termelõüzemek építésével már 1970-ben az elsõ autókat is legyártották. Elsõként a VAZ 2101 és 2102-es típus került le a szerelõszalagról - ezek voltak a "ladaizmust" itthon is elindító Zsigulik.

(További érdekesség, hogy az üzlet, - a FIAT és a Szovjetunió között - a mai napig a legnagyobb darabszámot elérõ licenc-megállapodás az autóipar eddigi történetében, mely jelentõs nemzetközi autós hatalommá tette a FIAT konszernt.)

Forrás: www.ladaclub.hu